Äntligen avslut!

Finns det änglar?

 

I början på 90-talet fanns det kanske mer pengar i landstingen än vad det finns nu, vad vet jag?

Men jag tyckte då att vården i Uppsala och i Karlstad var fantastisk, det var aldrig frågan om annat än att man slussades mellan olika undersökningar och allt fungerade som på ett löpande band. Man fick till och med flyga mellan Karlstad och Uppsala. Kan bero på att Landstinget hade mer pengar då eller att de fördelades annorlunda då mot nu, vad vet jag?

 

Men det jag vet är att vara onkolog patient på CSK Karlstad idag är fortfarande en upplevelse. Från det 1:a konstaterandet av min gamla Uppsala doktor! på onkolog mottagningen att det finns något i en lymfkörtel i ljumsken till att det hela drar igång. Det har ”bara” varit att hålla i sig och åka med. Ultraljuds undersökningar i Säffle, till datortomografier i Arvika, till en mindre operation på CSK och till ett utlåtande från patologerna att detta är Hodgkins, igen.

 

Efter detta så har farten om möjligt ökat och resan har gått vidare till en lungröntgen och vidare till insättning av en ventil för cellgifter under huden i bröstet och ett antal blodprov.

Under hela denna resa så har jag träffat på personal som är fantastisk, från damen på lungröntgen som med ett stort mått av skoj och allvar och med kunskap ledde mig igenom lungtest till sköterskor och läkare på hjärtultra via röntgen till onkolgi mottagningen.

 

Sedan fortsatte det med 6 månader på Cytostatika mottagningen och där finns det änglar!

Att få en sköterska tilldelad som sin egen känns fantastiskt tryggt om man är orolig för hur det ska bli vad som ska hända eller hur det ska gå. Att sedan alla sköterskor är mjuka, vänliga och att man kan ringa när som helst är en stor bonus.

Allting sköts från cytostatika mottagningen med läkar besök, recept och tider till andra undersökningar m.m.

 

Så jag och änglarna har slagit slagit Hodkins gänget igen, för jag är övertygad nu om att det faktiskt finns änglar och många av dem jobbar på CSK.


Tack Rita, Desireé, Lena, Karin, Eva och alla ni andra, sträck på er för ni är otroliga!


Med detta kommer Hodgkins bloggen att avslutas och jag hoppas att den aldrig kommer att öppnas igen. Tack alla ni som läst och ni som kommenterat, det har stärkt mig.


God Jul och Gott Nytt År!

Janne i Borgvik.






 

 



Kommentarer
Postat av: Sussilusen

Ja tänk att jag egentligen är väldigt glad att du avslutar din blogg här och nu. Och vad säger man? Grattis, puh eller.... Nej jag säger kram det gjorde ni jäkligt bra. Din blogg har varit "kul" att följa för trots allvaret så har du varit positiv, åtminstone här på bloggen.
Och ja, det finns änglar och många av dem verkar ha precis rätt arbete. Vilken tur.
Ett tips: starta en egen blogg nu 😉

2013-12-18 @ 22:42:23
Postat av: Jenny

Åh vilken julklapp! Önskar dig och din familj en härlig jul och tack för att du har delat med dig av din tid hos änglarna :)
God Jul & Gott Nytt År 🎁🎄🎊🎉

Svar: Tack Jenny min fru och jag önskar dig God Jul och Gott Nytt År
Jan

2013-12-21 @ 09:14:27
Postat av: Pillargontanten

Härligt Janne!
Ta med din fru och kom till Värmskog nån dag nu då, vi har väntat så lääänge :)
Kram, och Go Jul :)

Svar: Det är inte omöjligt att vi dyker upp, God Jul på er!
Jan

2013-12-21 @ 09:23:20
URL: http://pillargontanten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0